Ce am făcut în Milano timp de o zi

Undeva pe la sfârșitul lui ianuarie 2023, am mers o fugă prin Italia. Am stat un weekend prelungit și am reușit atunci să bifăm vreo 3 orașe: Modena, Reggio Emilia și Milano. Nu am mai pus Bologna la socoteală pentru că, de această dată, nu am poposit deloc în oraș, am mers direct la și de la aeroport. Și, oricum, l-am vizitat în martie 2022 și chiar am scris câte ceva despre „cele mai frumoase obiective turistice din Bologna”.

Astăzi, însă, vreau să vă povestesc câte ceva despre ce am vizitat în Milano în aproximativ 24 de ore.

Milano este un oraș superb situat în nordul Italiei, un adevărat centru de modă, renumit și pentru operele de artă celebre din galeriile sale.

Cele mai importante 5 obiective turistice din Milano

Nu le-am bifat pe toate, nici nu prea ai cum în 24 de ore și să mai și înțelegi ceva din ele. :)) Însă le voi descrie în continuare, în caz că ați ajuns aici tocmai pentru aceste obiective turistice din Milano:

Catedrala din Milano (Duomo di Milano)

Cunoscută și sub numele de Duomo di Milano (Domul din Milano), această catedrală este cu siguranță unul dintre cele mai faimoase monumente din Europa și din lume, cu o arhitectură gotică uimitoare și o vedere panoramică superbă pe care o poți admira de pe acoperiș. Acolo unde am și urcat, de altfel.

Revăzând pozele, am retrăit emoția pe care am simțit-o din plin în momentul în care am ieșit de la metrou și am zărit-o pentru prima dată… Chiar este una dintre cele mai impresionante catedrale gotice din lume.

Construcția sa a început în anul 1386 și a durat peste 500 de ani, finalizându-se abia în anul 1965.

Cu o suprafață de peste 11.000 de metri pătrați și o capacitate de până la 40.000 de persoane, catedrala se află în centrul orașului și este una dintre cele mai mari biserici din lume.

Celebra sa arhitectură gotică este impresionantă și prin cele peste 3.400 de statui și turnuri decorate cu excepțională măiestrie. Cele mai cunoscute elemente ale catedralei sunt ferestrele sale impresionante și fațada ornamentată atent și minuțios cu numeroase elemente din arhitectura gotică.

În interiorul catedralei se află o serie de capodopere, printre care se numără statuile din marmură albă, vitraliile colorate și frescele impresionante.

Catedrala este, de asemenea, cunoscută pentru moaștele sale, printre care se numără cele ale Sfântului Carol Borromeo și ale Sfântului Bartolomeu, ceea ce face din acest Dom un simbol important al spiritualității și culturii italiene.

Mă bucur că am luat decizia de a urca și pe acoperișul catedralei, de acolo de unde se vede panorama orașului Milano, dar poți admira mult mai de aproape și numeroase statui ce se odihnesc de secole pe acest monument cu adevărat impresionant.

În depărtare, poate fi zărit stadionul San Siro/Giuseppe Meazza.

Galleria Vittorio Emanuele

Imediat lângă catedrală, se află acest mall luxos și elegant, cu magazine de marcă, restaurante și cafenele care mai de care. 😀 Când am ajuns aici, ne gândeam să ne așezăm undeva să mâncăm, însă era destul de aglomerat și foarte multă agitație, așa că am optat pentru Terasa Aperol, o terasă situată la înălțime, cu un super view direct către Dom.

Revenind, Galleria Vittorio Emanuele este unul dintre cele mai vechi și cele mai faimoase centre comerciale din Milano. Construcția a început în anul 1865 și a fost finalizată în 1877. Galleria este numită după regele Vittorio Emanuele II, primul conducător al Italiei moderne, care a murit în același an când a fost finalizată construcția.

Galleria Vittorio Emanuele este, la rândul ei, una dintre principalele atracții turistice ale orașului. Este cunoscută pentru arhitectura sa impresionantă, cu arcade de sticlă și fier forjat, precum și pentru magazinele și cafenelele de lux.

Galleria Vittorio Emanuele este considerată a fi un exemplu important de arhitectură din secolul al XIX-lea și a fost construită în stilul clasic al Renașterii italiene. În timpul celui de-al Doilea Război Mondial, Galleria a suferit daune semnificative, dar a fost restaurată și redeschisă în 1948.

Astăzi, aceasta continuă să atragă turiști și localnici, fiind un popular punct de întâlnire pentru locuitorii orașului Milano și este cunoscută ca fiind locul unde a fost fondată compania de încălțăminte italiană de lux, Prada.

Pe următoarele două obiective nu am avut timp să le vizităm, din păcate, însă nu se știe niciodată cum ne va duce din nou viața (sau dorința) să revedem Milano într-o zi.

Castello Sforzesco

Castello Sforzesco este un castel medieval imens, cu o istorie bogată și o colecție impresionantă de opere de artă și exponate istorice. Cred că numai pentru el ar fi trebuit să ne rezervăm o zi întreagă, pe puțin. :))

Castello Sforzesco, văzut de pe acoperișul Domului din Milano

Teatro alla Scala din Milano

Teatro alla Scala este un teatru de operă celebru la nivel mondial, cu o acustică excelentă și o istorie bogată, găzduind unele dintre cele mai mari nume ale operei. Cum ziceam mai sus, nu am apucat să o vizităm, însă trebuie să fie menționată pe orice listă cu obiective turistice din Milano.

Foto: Wikipedia

Teatro alla Scala a fost inaugurat în 1778 și a fost numit după piața La Scala, unde se afla o biserică demolată pentru a face loc clădirii operei. Clădirea a fost reconstruită în mod repetat de-a lungul anilor, cele mai recente renovări fiind finalizate în 2004.

Foto: paesionline.it

Este cunoscută pentru acustica sa excelentă și pentru faptul că a găzduit premiera multor opere celebre, precum „Rigoletto” de Verdi și „Turandot” de Puccini.

În prezent, Teatro alla Scala rămâne unul dintre cele mai importante centre culturale ale Italiei și ale lumii. Tocmai din acest motiv ar merita vizitat măcar o dată în viață, mai ales de cei pasionați.

Santa Maria delle Grazie

Santa Maria delle Grazie este o biserică frumoasă, cu o fațadă simplă, dar impresionantă. Aici pot fi admirate fresce celebre, inclusiv Cina cea de Taină a lui Leonardo da Vinci. Pe aceasta o aveam pe listă, însă trebuia să ne grăbim să ajungem la stadion. Vă zic mai jos ce și cum.

Foto: Wikipedia
Sursa: histouring.com/en/historical-places/santa-maria-delle-grazie/

Câteva idei…

Și, dacă tot am anunțat încă din titlu că acest articol este despre ce am făcut în Milano timp de o zi, vă las mai jos și alte detalii din această călătorie:

• am mers cu trenul – totul super civilizat, am cumpărat bilete online, dar și din gară, nu am avut întârzieri. Totul s-a desfășurat conform planului.

• am închiriat o cameră prin airbnb – curat, nu wow ca spațiu sau decor, dar cu un mic dejun super bun și foarte aproape de gura de metrou.

• recomandare: folosiți metroul cu toată încrederea! E intuitiv, accesibil, ajunge oriunde ai nevoie (inclusiv la stadion). Da, la Dom am mers cu metroul și am ajuns astfel și rapid, și ușor.

• și, pentru că tot am amintit de stadion…

Vă recomand experiența pe un stadion precum celebrul San Siro/Giuseppe Meazza.

Pentru atmosfera celebră, pentru că bifezi „două” stadioane vizitând unul singur, acesta fiind stadionul pe care sunt gazde două echipe: AC Milan și Inter Milan.

În plus, nu pot trece cu vederea faptul că, înainte și după meci, găsești în jurul stadionului o groazăăă de tarabe cu tricouri și articole sportive, daaar și niște sendvișuri absolut demențiale cu salsiccia. Doamne, Dumnezeule, cum au fost sendvișurile alea! Am luat unul la intrare și, surprinși că încă sunt deschise rulotele cu mâncare, am mai luat unul și la plecare. :))) Nu regret nimic.

• când zici Italia, zici și o super bucătărie cu preparate adorate în întreaga lume – pizza și paste. În Milano, nu prea am făcut poze mâncării (apar în vlogul de la final câteva imagini). Însă în Modena ne-am făcut de cap. M-am întors acasă cu +4kg. :)))

• despre prețuri, ce să zic? nu mai știu, sinceră să fiu. :)) însă nu ne-am simțit jupuiți. :)) detalii despre prețurile biletelor de tren sau intrări la muzee/Dom, găsiți pe Google la un simplu search. (Ultima urcare pe acoperiș poate fi făcută până la ora 18:10 și se închide la 18:30).

Am și filmat un vlog cu toată excursia (inclusiv prin Modena și Reggio Emilia), vă las clipul mai jos și vă urez vizionare plăcută! Și, bineînțeles, dacă ați fost deja în Milano, mi-ar plăcea să-mi lăsați în comentarii părerea voastră despre acest celebru oraș al Italiei. Ciao!