Cu un simplu gest se face primăvară… În Ferentari! Tu ai auzit de campania Fairy?

Ceea ce vă spun astăzi ar putea să vă sune cunoscut. Un brand cu un nume sonor îşi doreşte să iniţieze o campanie umanitară. Deşi acest gest este (aproape) la îndemâna oricui, iar rezultatele chiar ar putea face diferenţa în cazul unor persoane dezavantajate, aceste demersuri nu sunt des întâlnite în peisajul marketingului autohton. Tocmai din acest motiv, aleg să susţin campania celor de la Fairy:

Fairy donează mese calde persoanelor aflate în situaţii vulnerabile

Ce trebuie să ştii despre campaniile Fairy?

În primul rând, este necesar să menţionez faptul că Fairy susţine cauze locale din: Maramureş, Bucovina, Banat-Crişana, Transilvania, Moldova, Oltenia, Muntenia şi Dobrogea.
Fairy face donaţii către Asociaţia O masă caldă, Fundația „Emanuel” şi Organizaţia World Vision România, pentru oferirea de mese calde persoanelor aflate în situaţii vulnerabile din întreaga ţară.

Implică-te în campania Fairy şi cu un simplu gest se poate face primăvară… În Ferentari!

În prezent, este activă campania de donaţii pentru oferirea de mese calde în Şcoala Generală 136 din Ferentari.

Lansare club de copii – Şcoala Generală 136 din Ferentari, Bucureşti Sursa: jospalaria.wordpress.com

Între 1 Aprilie – 30 Iunie 2019, un produs Fairy cumpărat din orice magazin Profi înseamnă o donaţie către Asociaţia O masă caldă, iar din fondurile obţinute vor fi ajutaţi copiii şcolii amintite.

Poate părea o cauză ireală sau ruptă din filmele despre ţările defavorizate din Africa, dar nu demult ne îngrozeam toţi la ştirea despre fetiţa din Vaslui care îi mărturisea unui reporter Pro TV că şi-ar dori de Crăciun un pachet de biscuiţi şi o porţie de piure cu carne.

Ştirea a apărut în contextul în care Ministerul Educaţiei se pregătea să dea 45 milioane de euro pentru a instala sisteme wi-fi în 4 500 de şcoli.

Institutul Naţional de Statistică şi Eurostat a publicat câteva date cel puţin îngrijorătoare:

  • În Uniunea Europeană, ne situăm pe locul 3 la rata abandonului şcolar.
  • În clasamentul european al analfabetismului funcţional, România ocupă primul loc 39% dintre elevii români sunt analfabeţi funcţional. Adică tiu să citească, dar nu  îneleg ceea ce citesc.
  • Nu mai puin de 40.000 de copii cu vârste cuprinse între 6 i 15 ani nu au mers la coală nici măcar o zi.
  • Potrivit celui mai nou raport de ţară, citat de tribunainvatamantului.ro, se acordă o atenţie insuficientă acestui flagel şi acţiunilor de depistare şi prevenire timpurie a sărăciei, unul  din principalele motive de părăsire timpurie a şcolii.
  • Aproape 30% dintre copiii români de până la 18 ani au renunţat la studii (obligatorii, conform legii).
  • Aproximativ o cincime dintre elevii români rămân cu cel mult opt clase, 75% dintre copiii rromi nu termină gimnaziul. În Ferentari, 70% din populaie este de etnie rromă.
  • Pe medii de rezidenţă, abandonul şcolar este mai frecvent în mediul rural, în special pentru învăţământul gimnazial, iar categoriile sociale ţintă, rromii şi populaţia defavorizată social, arată mediafax.ro.

Vă întrebaţi care ar fi principalul motiv pentru care s-au atins astfel de cifre? Pe lângă lipsa implicării autorităţilor competente în crearea unui context social cât mai favorabil urmării unor studii minime, sărăcia reprezintă un real obstacol în calea educaţiei.
Şi atunci, mă întreb: nu este binevenită o astfel de campanie într-un peisaj educaţional românesc atât de sumbru?

De spălat vase, toţi spălăm. Un gest atât de mic, însă, poate face diferenţa între un piure cu carne sau încă un elev ce abandonează şcoala.
Aducem împreună primăvara mai aproape? De zâmbete, de energia jocurilor din pauze, de copiii Ferentarilor.

Tu ce zici despre asta?