Nici nu vă pot spune cât de mult m-am bucurat când am primit vestea că voi participa la Influencer Marketing Conference, mai ales că este o felie a marketingului ce mă interesează atât ca profesionist în domeniu, cât și ca micro-influencer, creator de conținut, blogger, oricum ai vrea să-(m)i spui.
Deși m-am organizat cu programul, cu lăsat ok bebelușă acasă, cu toate cele, în ziua evenimentului m-am simțit atât de rău, dar atââât de rău, încât nu am reușit să ajung decât după prânz și nu am stat decât la vreo 2 prezentări (vreo două și jumătate):
De departe, regretul cel mai mare a fost că am pierdut masterclass-ul de la finalul zilei, însă chiar nu mai puteam sta nici măcar pe scaun, voiam doar să stau în pat, cu o pătură groasă pe mine și cu lumina stinsă.
Oricum, am reținut o idee principală despre legatura influencerului cu brandurile, privită din ambele direcții: sunt de preferat colaborările de lungă durată.
Vă las programul aici, ca să vă faceți o idee despre ce s-a discutat acolo și, poate, în 2026, veți vrea să participați.
Am încercat să nu mă gândesc prea mult și să mă bucur de experiență (mai ales că ador să aflu lucruri noi, acum parcă mai mult ca oricând). Nu intru în detalii despre acea stare de rău, însă a fost crunt. Și am plecat. Mă rog, m-am târât către casă. :)) Acum râd, că sunt bine. Atunci îmi venea să urlu (dacă aș fi avut putere să o fac).
Digital Marketing by Matca Social Club
Din fericire, după un somn lung și bun, m-am trezit refăcută în proporție de 80%, ceea ce a însemnat că am putut merge fără probleme la conferința de Digital Marketing, organizată de Matca Social Club, dedicată mamelor antreprenoare și creatoare de conținut.
Nu știam la ce anume să mă aștept, nu mai participasem la nicio altă ediție (aceasta a fost cea cu numărul 10). Așa că am luat un loc în sală și am asistat la partea de deschidere a evenimentului, cea în care mamele preluau microfonul pentru a se prezenta (doar cele ce au dorit să facă acest lucru).
Cristian China-Birta, despre Digital Marketing
Motivul principal pentru care mi-am cumpărat biletul la conferință a fost Chinezu. L-am mai văzut și cu alte (multe) ocazii și, de data asta, știam la ce să mă aștept. Dar a fost mult peste.
Nu știu dacă a fost doar în mintea mea, însă am simțit că a pus o picătură de suflet în ce a livrat el în ziua respectivă.
Eram doar mame în sală și, deși a îmbrăcat armura de arogant și de om de neatins, a răspuns foarte pe larg și cu răbdare tuturor întrebărilor venite din sală, la finalul prezentării. Sau așa o fi mereu, nu știu. Cert este că îmi place Chinezu, știe o groază de chestii din marketing și nu numai, dar mai ales, știe cum să ți le spună pe limba ta de profan. Să știi păntru ce-ai venit și păntru ce ai dat bănuții ăia.
Și, dacă tot a venit vorba despre Chinezu și ce știe ‘mnealui, voi reda mai jos câteva idei principale, așa, în linii mari. Cu sublinierea faptului că, atunci când asiști din sală la astfel de prezentări, ai mai multe momente de a-ha!, iar experiența în sine poate deveni doar așa, live, revelatoare și de un real ajutor.
- Construiește-ți tu brandul personal, altfel ți-l vor construi ceilalți.
- Folosește-te de Statistici – din domeniul tău de activitate (din „piață”), de pe blog, din social media. Statisticile te pot ajuta enorm, dacă știi cum să le cauți și interpretezi.
- Mindset: conținutul pe care îl creez trebuie să-mi aducă beneficii. Reale, cuantificabile. „Care îți pun pâine pe masă.”
- Povești. Creează, spune povești.
- Fii atent la publicul tău țintă și unde anume îi găsești (pe ce platformă). În funcție de platformă (Facebook, Instagram, TikTok etc.), îți adaptezi și mesajul. Nu invers.
- Optimizează pentru mobil!
- Analizează. Rezultate, ce a mers, ce n-a mers, de ce n-a mers și ce să faci să meargă. Analizează și adaptează. Implementează. Analizează din nou, dar nu uita să treci la treabă. Și să mai și îndrăznești. Cu cap. Mă rog, discuția e mult mai amplă.
- Legat de primul punct – cum îți contruiești brandul personal? Cu noroc, muncă, buget, networking și toate combinate între ele.
- LinkedIn – ai grijă să bifezi măcar lucrurile de bază: o poză de profil tip portret, mai office așa, în care zâmbești (nu rânjești). Apoi, un cover photo potrivit (tu știi ce înseamnă asta, aici am văzut niște exemple total deplasate). Apoi descrierea profilului – cât mai profi.
Acum, discuțiile au fost muuult mai elaborate și muuult mai cuprinzătoare. Nu le pot reda aici integral, însă cred că am surprins cât de cât o tușă principală.
Sesiunea de „antrenament” – Cu Alexandra Corbu și Cătălina Bucur
În cea de-a doua parte a evenimentului, am avut ocazia să ne așezăm la masă cu alte mame pentru a face cunoștință și a aplica idei inspirate de prezentarea lui Chinezu.
Am întâlnit alte povești, alte mame puternice și vulnerabile, ambițioase și dornice de a se dezvolta, dincolo de un program încărcat și oboseală acumulată în ani de zile.

Mi-am notat idei, am de lucru la ele în următoarea perioadă (Doamne-ajută să fie totul bine cu începutul grădiniței! Da, pe 1 octombrie se întâmplă. Adică fix mâine. Emoții, drag, grijă. Iubire.)
Le puteți urmări activitatea pe Instagram și, cine știe, poate ne vedem acolo data viitoare. Adică pe 1 noiembrie.
Oricum, noi ne mai auzim, citim pe aici sau pe dincolo. Strategic sau mai puțin, pentru cifre sau nu, mi-am amintit cât de mult ador să scriu și să creez conținut, să fiu creativă și să-mi pun mintea la treabă. Ca O Pisică Neagră, brandul meu personal pe care l-am construit în acești 10+ ani de online, să crească în continuare, să fiu prezentă aici cu pasiune și curaj.