Visualfest 2022 – Informație, trend și inspirație pentru creatorii de conținut

Vin astăzi către voi cu cele mai faine idei pe care le-am reținut la Visualfest 2022, „fostul” Instacamp, un eveniment organizat de Evensys, în cadrul căruia sunt dezbătute și prezentate informații din sfera comunicării vizuale (în online, mai ales).

Visualfest 2022 – eveniment oflline cu și despre oamenii din online

Am luat notițe la panelurile care m-au interesat mai mult, acolo unde activez mai mult în această perioadă (sau așa intenționez): YouTube și TikTok. Nu spun că Instagram, fotografia sau Noul val de creatori de conținut nu m-au interesat, dar am mai povestit despre ele. Chiar așa, puteți merge (după ce citiți articolul de față, biensur) să citiți și articolul despre Visualfest 2020. V-am spus și acolo chestii. 😀 Și, dacă vă mai rămâne timp, vă recomand să citiți ce am scris și despre Digital Marketing Forum 2021.

Revenind la subiectul zilei, am adunat ideile și le-am organizat în liste cu bulbișori drăguți. Nu de alta, dar așa sunt mai ușor de parcurs și reținut, nu?

How to grow on YouTube

Primul intrat pe scenă a fost youtuberul Alex Cozma, de la Atenție, cad mere!

  • Dacă ai o idee pentru Youtube, dă-i drumul la treabă, nu mai aștepta microfonul ăla, imaginea perfectă etc.
  • YouTube vrea o medie ok a calității, nu va prefera neapărat un conținut perfect din punct de vedere al calității imaginii și sunetului.
  • Content is the King.
  • Nu faceți ca el: își putea crea canalul de YouTube încă din 2010, dar a amânat până în 2014, atunci când și-a cumpărat primul microfon, care a costat 1800 lei.
  • Al doilea microfon a venit doi ani mai târziu și i-a scos din buzunar 4000 lei. Pentru că, încă de la început, atunci când îți permiți, sunt câteva elemente la care nu trebuie să faci rabat (cum ar fi sunetul).
  • Este posibil ca perfecțiunea să-ți omoare canalul de YouTube, entuziasmul și creativitatea.
  • În 20% din timp trebuie să faci 80% din muncă și să speri ca data viitoare vei face mai bine.
  • Azi, e și mai ușor, dar și mai greu să crești pe YouTube. Important e să faci ce-ți place, iar acest lucru te va ajuta să perseverezi, chiar dacă nu obții rezultate după primele luni de muncă.
  • El alocă în jur de 10h fiecărui clip – documentare, filmare, editare (deși cu editarea a lăsat-o „mai moale” în ultima vreme). Și-a ascultat audiența și știe că este pus undeva în fundal și oamenii îl ascultă la birou și nu-i interesează prea mult partea de montaj.
  • Atunci când își alege subiectele, nu se gândește dacă ceva va prinde sau nu. Filmează și creează clipuri despre ce îi place, despre ce i se pare lui interesant.
  • În acest fel, în timp ce face cercetarea pentru o temă, mai apar și altele.
  • YouTube vrea constanță, nu există am plecat în concediu sau zile libere sau m-am îmbolnăvit.
  • Să spui o poveste bună de la început la final este mai important decât editarea propriu-zisă.

Secrets of TikTok Success According to a Doctor

O știam pe dr. Alexandra Mircea de pe TikTok și m-am bucurat să o văd acolo, în carne și oase. Da, există! :)) Este un doctor stomatolog ce a știut să folosească tool-urile oferite complet gratuit în online, pentru a-și promova clinica.

  • 25% dintre clienții clinicii provin din TikTok.
  • Testează! A început creând clipuri cu pisici ca să înțeleagă mai bine cum funcționează TikTok-ul.
  • Este foarte important să interacționezi cu audiența.
  • Postează constant – un clip în fiecare zi + un live pe săptămână.
  • Așadar, cum s-a mai spus și în cadrul altor paneluri de la Visualfest 2022, conținutului nu trebuie să fie perfect, ci constant.
  • Experimentează cât mai multe funcționalități ale TikTok-ului și încearcă noi moduri de a prezenta informația.
  • Utilizează hashtag-uri și melodii din trend pentru a-ți crește contul.
  • Colaborează din când în când cu alți creatori de conținut pentru a ajunge la audiențe noi.
  • TikTok-urile de tip react merg foarte bine.
  • Oferă răspuns tuturor comentariilor pe care le ai la clipuri. Chiar dacă acest lucru înseamnă să investești mult timp în platformă.
  • Acum, contul ei are peste 1000 comentarii pe zi la care trebuie să răspundă. Din acest motiv, are un om dedicat pe community management.
  • Comunitatea îți dictează conținutul pe care să îl creezi și trebuie să te adaptezi trendurilor – ceva ce a mers o perioadă (de ex: răspunsuri video la comentarii) s-ar putea, după o perioadă, să nu mai meargă așa bine.

Cristian Manafu – Importanța comunicării vizuale

De obicei, Manafu este moderatorul vreunei părți a conferinței Visualfest (sau alte evenimente organizate de Evensys), dar, de data aceasta, ne-a încântat cu o discuție despre Importanța comunicării vizuale. O prezentare la obiect, unde am făcut multe poze, imagini pe care vi le aduag mai jos sub formă de galerie. Sunt de studiat, credeți-mă. :))

Această prezentare necesită JavaScript.

Alte idei, pe scurt:

  • Oamenii vor în continuare să fie informați. Rămâne la mare căutare zona de entertainment, dar cresc nișele – pe lângă beauty and fashion, nișele de cooking, fitness, dezvoltare personală și DIY înregistrează o creștere de la an la an.
  • Dacă ai un brand (sau ești SMM), utilizează short videos și stories cu informații despre produse.
  • Cel puțin pentru o vreme, short form video este trendul prezent și pe viitorul apropiat.
  • What’s next? New wave of visual media: aplicații precum BeReal, Poparazzi, Snack.
  • What about Metaverse? Pariul lui Manafu: în aproximativ 3-5 ani, vor exista avataruri în Metaverse, iar „un influencer poate angaja pe cineva care să-i trezească avatarul și să-l pună la treabă în online, iar să poată dormi liniștit în continuare”. Rămâne de văzut.

Cine a mai fost speaker la Visualfest 2022?

  • Mihnea Ratte și Cristian Vasile – Pro Talk: Photography in the Age of Speed
  • Șerban Nițescu – Photography Secrets for Instagram Lovers
  • Andreea Retinschi – How to work better with brands
  • Graure (sneaker artist) – All Things Visual
  • Marian Ionescu și Georgiana Ionescu – Power Couple: A Look Behind the Scenes (moderator: Andreea Retea)

  • Mimi și Maximilian Ioan – Trends Talk: New Wave of Content Creators (moderator: Robert Feraru)

Și ultima (pe lista mea), dar nu în cele din urmă…

Andreea Balaban la Visualfest 2022

Mi-am făcut curaj și am mers la ea să facem un selfie. Era doar cu prietena ei, venită cu siguranță pentru a o ajuta cu filmatul. M-a surprins faptul că nu era înconjurată de fete curioase, fane înfocate și așa mai departe. Au fost câteva care i-au solicitat o poză, a răspuns cu drag și cu zâmbetul pe buze. La fel cum mi-a răspuns și mie.

Aș avea mai multe de spus, dar mă rezum la faptul că mi-a transmis o energie bună, pozitivă, este un om cald, deși reținut și… cam singuratic. Iar pentru toate astea, eu o felicit. Rezonez 100% cu acest stil. Mă rog, asta dacă voi ajunge vreodată la măcar 10% din notorietatea ei. :)) Păcat, mare păcat că nu a avut un interlocutor mai acătării. Putea scoate muuult mai multe informații prețioase de la cineva ca Andreea Balaban. Dar mna, poate data viitoare.

Și tot până data viitoare, să trecem la treabă și să uităm de perfecționism! De undeva trebuie să începem și nu va fi wow din prima. Nici nu trebuie. Bine că avem unde să mai mergem în sus. E mai greu când singura direcție în care mai poți purcede rămâne cea… în jos. 🙂

Pupiki dulciki! Hi5!

PS: Între timp, a sosit și e-mailul cu înregistrările. Enjoy!

Tu ce zici despre asta?