Chinezu a lansat inițiativa România Deschisă. Implică-te și tu!

Chestia cu internetul, în zilele noastre, e că aduce oamenii laolaltă, creează conexiuni, oferă oportunități. Bine, are și el hibele lui, ca orice lucru făcut de om, dar nu despre ele vă vorbesc eu azi.

România Deschisă… De când? De ce? De…spre ce?

Zilele trecute, am văzut pe facebook un articol distribuit de Chinezu aka Cristian China Birta (da, da, e invers, dar îmi place mai mult formularea asta), în care vorbea despre o nouă idee de platformă în care să adune niște oameni diverși să discute diverse. Idee denumită în continuare România Deschisă…

Am realizat că punctul meu forte în tot ce am construit până acum pe linie de brand personal este capacitatea mea de a face și de a avea networking. (…) Și am mai realizat un lucru: de multe ori am reușit să aduc la masă oameni care aveau ceva de ”împărțit”. Și să reușesc dacă nu să îi împac, măcar să îi conving să nu se mai certe în halul în care se certau până atunci. (…)

Așa că m-am gândit: cum ar fi dacă aș transforma abilitatea asta a mea de a aduce oameni diferiți la aceeași masă de discuție într-o inițiativă de nivel național?

Și uite așa a apărut #RomâniaDeschisă, un htag (deocamdată) ce are în construcție un site și, cum altfel?, conturile social media. Pe scurt, această platformă va fi „un loc în care cetățenii, autoritățile și mediul de afaceri vor avea oportunitatea de a discuta într-un cadru organizat pe diverse teme care să intereseze societatea în ansamblul ei”.

Am vrut să vă dau de veste acum, înainte ca toate să fie lansate, pentru că avem deja primul subiect de dezbătut, unul relevant în contextul pandemiei, care tinde să REdevină actual, odată cu noul val (de restricții):

Oportunitatea restricționării programului de funcționare a magazinelor într-un posibil scenariu de noul val de COVID.

Ca material de lucru avem un studiu reprezentativ, realizat pe baza răspunsurilor din partea a 1111 români. Studiul a fost făcut de o agenție parteneră Kooperativa 2.0, subiectul fiind „Noile restricții ca urmare a unui nou val de COVID cu accent pe programul de funcționare al magazinelor (unul din stresurile cetățenilor la primul lockdown)”.

Ce a reieșit din acest studiu:

  •         Cel mai mare factor de stres pentru români este reintroducerea unor restricții ca urmare a unui nou val de COVID.
  •         Restricționarea programului de funcționare a magazinelor nu este văzută ca o măsură eficientă de către români.

  •         Mersul la cumpărături este pe primul loc în categoria activităților lipsite de riscuri, alături de mersul la terasă și îmbrățișarea sau strângerea mâinii unui prieten sunt considerate de români printre cele mai puțin riscante activități.

Cum te poți implica în „România Deschisă”

Dacă îți dorești să te implici, aș aprecia tare mult dacă mi-ai spune PĂREREA TA cu privire la restricționarea programului de funcționare a magazinelor. Cum vezi treaba asta, cum te afectează, în ce fel consideri că un program mai scurt ajută la reducerea răspândirii coronavirusului etc.

Ai mai jos studiul realizat cu cele 1111 persoane și te poți ghida în funcție de întrebările regăsite acolo și să-ți spui părerea. Toate opiniile vor fi centralizate, apoi autoritățile și mediul de afaceri vor fi invitate să își exprime la rândul lor punctul de vedere.

Implică-te și tu!

  • Poți să dai mai departe și acest articol celor care vor să afle mai multe despre inițiativă. Sau, și mai onest, dă mai departe direct articolul lui Chinezu. Să nu facem un fel de telefonul fără fir.
  • Propune subiecte care ți se par de interes pentru a fi discutate în viitor. 

Cam atât pentru astăzi. Sunt curioasă cu privire la viitorul acestei platforme. Sper să aibă sorți de izbândă și să tot auzim de studii, dar mai ales de concluzii și… fapte! Pentru o comunicare eficientă, pentru România Deschisă! (Ce vorbe de politician am, n-ai să mai vezi anșa ciueva…)

Tu ce zici despre asta?