Cele mai tari idei de la Visualfest 2020!

Astăzi a fost o zi plină. Șapte ore de conferințe live. Informații. Unele mai noi, altele deja cunoscute. Deși am stat acasă, am încercat să mă bucur de un nou eveniment marca Evensys – Visualfest 2020.

Evensys despre Visualfest 2020

”Super vești pentru creatorii de conținut! 🎉 După două ediții dedicate fenomenului Instagram, conferința revine cu un nou format și un nou nume.

VISUALFEST este o sărbătoare a comunicării vizuale, un loc virtual de întâlnire al creatorilor de conținut cu branduri interesate de tendințele momentului în social media.

Evenimentul se va desfășura (n.r. s-a desfășurat) asemănător unei conferințe de o zi clasice, cu sesiuni, cu pauze, cu vorbitori pe scenă și cu formate noi de conținut, însă fără audiență în sală. Doar în fața unui public online.”

Cele șapte ore de conferință live au fost împărțite pe trei mari categorii ale conținutului vizual: YouTube, Tik Tok și Instagram. Am aflat numeroase lucruri interesante (pe care le voi pune și în practică, sper) și am gustat iar din plăcerea unui astfel de eveniment.

Am avut la îndemână și acest „kit de supraviețuire”, trimis de organizatori cu o zi înainte. 😀

Primele idei pe care le-am reținut au fost cele ale lui Cristian Florea, consultant social media, care ne-a povestit despre cum și-a crescut contul de YouTube de la aproape zero la peste 30k.

  1. Stabilește o strategie.

Ai nevoie să știi ce vrei să urci pe canalul tău de YouTube, ce conținut ți se potrivește și ce crezi că ar vrea lumea să urmărească. Trebuie să te gândești ce plus-valoare aduci și dacă poți face clipuri ever-green. Dar este la fel de important să știi că, dacă o strategie nu merge, o poți schimba oricând. Să nu-ți fie teamă să încerci altceva.

  1. Do your research.

După ce ai stabilit ce anume vrei să urci în online, trebuie să începi să te documentezi. Nu numai despre subiectele abordate, dar și despre ceea ce se caută deja.
Te poți folosi de anumite „unelte” (tool-uri), cum ar fi: neilpatel.com/ubersuggest sau pur și simplu să intri pe Google sau pe YouTube, să cauți cuvinte relevante. Nu apeși Enter, aștepți să-ți afișeze o listă de propuneri.

În acest fel îți dai seama cam ce mai caută lumea și dacă ceea ce vrei să faci se află în căutările oamenilor.

  1. Trebuie să ții cont de trei elemente de ordin tehnic (în afară de conținut) – Titlu, descriere și thumbnail

Titlul trebuie să conțină cuvintele principale și un call to action.

Descrierea ar trebui să repete keyword-urile cel puțin o dată.

Fiecare video trebuie să aibă un thumbnail atractiv, să conțină culori aprinse. Și să scrii pe el ceva pe scurt, nu lăsa o poză sugerată de YouTube.

  1. Folosește end screens și cards. 

  2. Profită de comunitatea pe care o ai deja.

Promovează-ți canalul pe conturile pe care activezi în social media.

  1. Checklist with vidIQ

vidIQ face un checklist cu ceea ce trebuie să conțină fiecare clip. Din descriere, eu l-am asociat cu Yoast SEO, un tool pe care îl folosesc pe bloguri.

  1. YouTube analytics

Îți este de un real ajutor. Îți arată câte vizualizări au venit din facebook, de exemplu. Trebuie să folosești în folosul tău toate aceste statistici detaliate. Așa îți poți crește comunitatea, urmărind feedback-ul pe care oamenii ți-l oferă.

Și încă o idee: nu există un timp ideal pentru clipurile de pe YouTube. Dacă pe anumite conturi merg foarte bine clipurile de 3 minute, pe alte teme poți discuta și o oră și jumătate (vezi podcasturile).

Sorin Sfetcu – Seed Manager Google

Cel de-al doilea speaker a fost ceva mai tehnic. A vorbit, printre altele, despre reducerea bugetelor de marketing în recesiune și efectele acestor reduceri după recesiune.

  • Cei care au tăiat bugetul de marketing au scăzut în vânzări.
  • Brandurile care au menținut același buget, au avut o creștere modestă.
  • Surpriza a venit acolo unde s-au investit mai mulți bani în marketing, acest lucru având drept consecință creșterea considerabilă a vânzărilor (față de celelalte companii).

Alte idei:

  • Este bine cunoscut faptul că video-ul este „regele contentului”. Mutarea spre digital a fost un proces accelerat de carantină.

O statistică ne arată că:

  • În România există 12 milioane viewers pe lună pe YouTube
  • Media este de 1,5 ore pe zi – timp petrecut pe YouTube – 12% au vizionat YouTube pe TV
  • Device-ul cu cea mai rapidă creștere a fost televizorul – Netflix, HBO Go, YouTube

Pe vloggerii Horia Sarghi (zis Zaiafet) și pe Marian Ionescu (zis Mariciu) i-am ascultat neîntrerupt (în timp ce-mi pregăteam ceva de mâncare) și nici nu am știut când a trecut timpul. Au fost haioși.

Iulia Ionescu, content creator și prezentatoare TV, a venit cu un discurs despre editarea foto și video de pe device-uri mobile, prezentând și noile telefoane Oppo Renau 3.

Pe Mih Lovin, partner Creative VR, nu am apucat să-l ascult pentru că a trebuit să o plimb pe Beti. Dar e bine că Manafu a anunțat că vor pune online toate înregistrările (de azi și de la celelalte două evenimente Virtual Summit).

TikTok…

Aici am reținut cifre peste cifre. Și iar cifre. Și încă o dată cifre. Amețitoare, e drept. Dar s-a vorbit prea puțin despre oameni. Despre cum văd ei acel conținut. Nu mă interesa că au peste 5 milioane de urmăritori. Mai ales că am înțeles că s-ar crește destul de ușor un cont de TikTok. Voiam altceva, nu mi-a plăcut.

Instagram

Mi-a plăcut mult ideea lui Alexandru Kelerman (Kelermedia):

Mai lasă deoparte algoritmii din când în când și creează conținut în fuctie de necesitățile și dorințele audienței tale. Concentrează-te pe un content adaptat, eficient, rapid. Brandurile să nu se axeze numai pe trenduri în social media. Mai bine să aleagă calea ce li se potrivește cel mai bine.

A, da! Și încă una: 

Creează mai mult conținut din conținut existent. Ai texte bune? Fă-le un video bun. Ai imagini faine? Montează-le cumva într-un video atractiv.

Pe Diana Enciu (bloggeriță cu vechime la fabulousmuses.net, alături de Alina Tănasă) și pe Cristian Simonca (Blogul lu’ Otravă) i-am urmărit până la final. Atunci când Manafu i-a rugat să facă trei recomandări, trei creatori de conținut care merită să-i urmărim, aceștia au spus așa:

Top 3 Diana Enciu:

  • Fabmuse Alina Tănasă
  • Sorina Fredholm
  • Andrada’s world

Top 3 Otravă:

  • Ionuț Costea
  • Ilustrator (?) sau așa am înțeles eu..
  • Alex Bogdan (altex_bogdan pe insta)

Acestea fiind scrise, sper că vă folosesc aceste idei și, dacă mai aveți loc pe uăl, vă invit să mă urmăriți pe Instagram, să dați subscribe pe YouTube și un like pe pagina de Facebook. Am și Twitter, dar nu (vă) mai rețin. :))

Cu Evensys ne revedem în toamnă, sperăm că offline. Cu mine o să vă vedeți mai des. *wink

V-am salutat!

Tu ce zici despre asta?