Cele mai importante idei pe care le-am aflat la conferința Content Creators

Nu am ajuns de la începutul conferinţei Content Creators 2019 şi îmi pare rău. Am văzut în social media postări cu cifre interesante despre Facebook şi nu numai (statistici prezentate în prima parte, până să ajung), dar acest lucru m-a ambiţionat ca data viitoare să ajung la timp la astfel de evenimente. 😀

Cu toate astea, mi-am notat mai multe idei relevante pentru conținutul conturilor voastre de social media (personale sau administrate de voi pentru un brand).

Content Creators – 29 ianuarie 2019 – Radisson Blu Hotel, Bucureşti

Primul invitat de la care am reţinut câteva idei despre Instagram şi nu numai a fost Toader Păun, prezentator Europa FM.

  • Atunci cînd targetăm, când ne propunem să ajungem la oameni, trebuie să ne gândim înainte de toate unde găsim noi acei oameni, care sunt canalele pe care aceştia le utilizează mai des.
  • Preiei un mesaj şi îl livrezi pe platformele unde activează publicul nostru ţintă (acolo unde îşi petrec cel mai mult timp).
  • Indiferent de principala ta activitate, trebuie să te adaptezi. De exemplu, radiourile au început să creeze content video, construindu-și un mini-studio TV.
  • Engagementul este mai mare pe InstaStories.
  • Target Facebook: vârsta 30+
  • Instagram: 11+
  • YouTube: obții reacții mai multe de la copii și adolescenți, dar acest lucru nu este relevant pentru întreaga comunitate/audiență.

Al doilea invitat pe care l-am urmărit cu interes a fost Ruxandra Babici, consultant digital marketing.

  • Ideea este să strângem urmăritorii cu adevărat interesați de conținutul nostru și să reacționeze.
  • Atenția se „cumpără” cu valoarea conținutului.
  • Înainte de a posta și de trece la implementarea unei strategii online, trebuie să te întrebi și să stabilești:
    • Cine este clientul?
    • Care sunt beneficiile (serviciilor/produselor tale)?
  • Chiar dacă vorbim de Instagram, trebuie să avem în vedere și: SEO și photo recognition.
  • Puteți folosi până la 30 de hashtags, dar ideal ar fi 20 și un geotag.
  • Pentru advertising, trebuie să creezi:
    • content nativ (InstaStories);
    • targetat;
    • call to action.
  • Social Selling, prin implicarea unui influencer în campaniile noastre, o persoană care să introducă produsele/serviciile noastre în viața de zi cu zi.

Tot despre Instagram ne-a vorbit și Laura Nedelschi, cea care ne-a dat câteva sfaturi de luat în seamă, dacă vrem să avem un cont demn de luat în considerare.

  • Nu te lua prea mult în serios.
  • Dă like oamenilor sau paginilor (chiar și ca brand).
  • See all the posts you’ve liked.
  • Ai grijă de tonul pe care îl adopți în postările tale. Ferește-te de cel foarte restrictiv.
  • Spune o poveste.
  • Îndrăznește să ai o părere, punând accent pe aspectele pozitive. Să începem să ne exprimăm aprecierea, iubirea pentru ceva anume.
  • Să pledăm pentru greșeli. Să recunoaștem când greșim, să admitem că este posibil să nu fim perfecți și că, dincolo de rateuri, se află modul în care ne purtăm după ce greșim.

M-am bucurat tare mult și de prezența fotografului Alex Gâlmeanu, pe care l-am mai văzut și cu alte ocazii și pe care vă recomand să-l urmăriți aici. Tot el este cel care a realizat fotografia cu Horațiu Mălăele pentru afișul Moromeții 2.

Ana Morodan a fost cea care a încheiat această primă ediție Content Creators. Iată ce idei am reținut din prezentarea ei:

  • Urmăritorii nu trebuie tratați ca pe o masă de consum.
  • Trăim în așa numita „Paranoia Society”.
  • Conținutul inspirațional te va transforma într-un lider de opinie. Încet-încet, influencerii au început să-și piardă credibilitatea.
  • Au apărut noii suprarealiști, adică „weirdos”.
  • În ceea ce postăm, nu trebuie să fie vorba despre „obiect”, ci despre spiritul în care povestești. Trebuie să produci emoție.
  • Ideile sunt viitoarea monedă de schimb.
  • Autenticitatea trebuie să devină curaj.
  • Creează un content relevant pentru societatea în care trăim.
  • Trebuie neapărat să ne adaptăm rapid, din mers.
  • Există un nou trend – Noul Elitism.
    • timpul este noul lux;
    • experiențele irepetabile;
    • simplitatea este noul trend;
    • oamenii vor să vadă lucruri clare;
    • lipsa de substanță se simte.

O altă parte importantă a evenimentului Content Creators a fost prezentarea și jurizarea proiectelor semifinaliste înscrise în competiția pentru celmaibineplătitjob(.ro). Uneori, mi-am zis că e deja prea mult, dar am reținut esențialul: Caroli a lansat o nouă gamă de preparate exclusiv din ingrediente naturale. Am primit și la plecare câteva produse și da, pot spune că le recomand.

Acestea fiind scrise, sper să obțin acreditarea și să ne povestim la și după Social Media Summit (27 februarie 2019). Până atunci, să fiți cu minte! ^_^

Tu ce zici despre asta?